Wrzesień 26, 2016, 03:59:42 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant  (Przeczytany 181746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Listopad 26, 2008, 03:56:49 pm
Przeczytany 181746 razy
Offline

Skfarek


Jako że od czasu do czasu pojawiają się pytania dotyczące swapów silnika w 6N mam propozycję założenia tematu w którym można by zadawać dotyczące tego zagadnienia - po pierwsze jakie silniki włażą? ile jest przy tym roboty? jakie części są potrzebne? ile mniej więcej swap kosztował? I tu zachęta dla osób, które już tego dokonały aby podzieliły się swoją wiedzą/doświadczeniami. Jeżeli moderatorzy uważają temat za zbędny lub pomysł za nietrafiony proszę o jego usunięcie.

No to zaczynamy:
Z tego co czytałem w miarę łatwe swapy to te na silniki, które występowały w 6n a więc wszelkiej maści 1.4, 1.6 i 1.9 diesle (konwersja z benzyny na diesla to już wyższa szkoła jazdy). Podobno silniki z Polo to tzw. small blocki natomiast te np, z Golfa są juz wyższe i są problemy ze zmieszczeniem ich pod maskę?
Więcej lub dużo pracy to przełożenie silnika z innego modelu jak 1.3 PY z G40, 2.8 VR6, albo 1.8 KR z Golfa II.

Moje pytanie dotyczy tego ostatniego tzn. 1.8 KR czy ktoś już w Polsce tego dokonywał i czego to wymaga (czy wiązki, skrzynii, łap, półosi - od czego je przypasować), czy trzeba modyfikowac podłużnice ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Kwiecień 19, 2009, 08:41:40 pm
Odpowiedź #1
Offline

marko-polo


Cześć wrzuciłem temat czy ktoś wymieniał silnik  VW polo 1, 0 na 1,4 czy są  z tym problemy,ktoś mnie wysyła do innego działu nie wiem o co tu chodzi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 19, 2009, 08:44:56 pm
Odpowiedź #2
Offline

Michał88


Nie powinno być problemów potrzebny by był silnik komputer i ewentualnie skrzynia
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 19, 2009, 09:59:51 pm
Odpowiedź #3
Offline

paw150


Witam

Przymierzam się do swapa i mam pytanie czy do VW polo 6N zmieścił by się silnik 1,8 Turbo ?? Oczywiście chodzi mi tak aby wspomaganie zostało. Zastanawiałem się tez nad 1,6 16v, co o tym sadzicie ?? Ja chyba bardziej bym wolał 1,8 bo jak już robić to porządnie. Albo macie jakiejś inne propozycje ?? posiadam VW polo 6N z 1995 r, i mam tam silnik 1,3 wiec przydał by się mocniejszy.

Pozdrawiam
Paw150
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 19, 2009, 10:12:55 pm
Odpowiedź #4
Offline

madmax


Zajrzyj do działu Projekty Klubowe. Tam kolega Cyprys włożył 1.8T do Polo, więc ze wszelkimi pytaniami możesz uderzać do niego. Jeśli chodzi o 1.6 16V to silnik, który był montowany w Polo GTI i będzie pasował na 100% - kwestia znalezienia silnika ze wszystkimi potrzebnymi elementami do swapa  :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013

Kwiecień 19, 2009, 10:26:20 pm
Odpowiedź #5
Offline

paw150


A co muszę mieć do swapa ?? wiem ze silnik i najlepiej ze skrzynia ?? A czy osprzęt tez muszę mieć ?? I czy coś jeszcze ??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 20, 2009, 07:04:56 am
Odpowiedź #6
Offline

turzol


Cytat: "paw150"
A co muszę mieć do swapa ?? wiem ze silnik i najlepiej ze skrzynia ?? A czy osprzęt tez muszę mieć ?? I czy coś jeszcze ??

Osprzęt to zrozumiałe, skrzynia, półośki, do tego wiązki, sterownik silnika, licznik, pompa paliwa, immo, poduszki silnika (jeżeli wkładasz 16V)
Mussowo - większe hamulce, pompa hamulcowa, serwo, zawieszenie

Kwiecień 20, 2009, 05:48:05 pm
Odpowiedź #7
Offline

paw150


Aha no rozumiem :-)
A co wybrać 1,6 16v czy 1,8 Turbo ??
Czy polecacie jakiś inny fajny silniczek ??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 25, 2009, 10:10:57 pm
Odpowiedź #8
Offline

paw150


A jak już się bawić w takie coś to co lepsze 1,8 Turbo czy 1,6 16v ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 26, 2009, 10:44:43 am
Odpowiedź #9
Offline

marcin86


Koszta tych dwuch przeszczepow prawie identyczne. Z ta roznica ze 1.8T ma wiekszy potencjal ale przy przekladce trzeba liczyc sie z regeneracja turbiny. Trudniej bedzie Ci znalezc 1.6 16V. Latwiej znajdziesz 1.8T wychodzil on w paru modelach. Ale tez bedzie drozszy w zakupie. Popytaj gosci z Gliwic moze oni beda cos mieli takowego. Z uwagi na dosc wysoki moment polecalbym zalozenie skrzyni z 1.8T ale tym samym trzeba by bylo dopasowac jakies pol osie. W ostatecznoscie pewnie je dorobic.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673

Kwiecień 26, 2009, 11:31:14 am
Odpowiedź #10
Offline

Michał88


« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 07, 2009, 07:39:20 pm
Odpowiedź #11
Offline

gosik


czy jest jakis duzy problem aby zmienic silnik 1.0 aer na 1.4?
co jest potrzebne do takiej zamiany?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 07, 2009, 07:44:45 pm
Odpowiedź #12
Offline

savic


napewno pełna motorownia (wiązki , ECU , itp.) i do tego skrzynia w AER ori jest krótsza , nie wiem jak z wydechem czy nie ma większej średnicy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 08, 2009, 09:47:58 am
Odpowiedź #13
Offline

bleah


A jaki jest powód twojej zmiany ? 1.0 Ci nie wystarcza  czy jest juz szrot ? nie wiem czy jest sens robic swapa dla 15 hp...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 08, 2009, 03:09:13 pm
Odpowiedź #14
Offline

gosik


moj silnik aer zdechł
czyba ze ktos swapa robil i mu taki zostal to wezme
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »