Wrzesień 25, 2016, 05:46:36 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [86c2f] Linka sprzęgła - wymiana  (Przeczytany 18936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Październik 28, 2011, 12:49:50 pm
Przeczytany 18936 razy
Offline

kedud


Szukałem na forum, nie znalazłem odpowiedzi, a potrzebuje pomocy w wymianie linki sprzęgła.
Zerwała mi się linka, co poskutkowało zapadniętym padełem sprzegła. Juz kupiłem nową (bez autoregulatora).
Treaz czeka mnie wymiana, ale nie wiem jak sie do tego przygotować. Prosze o pomoc.

Polo 86c2f 91r 1.0 poj.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
VW POLO 1.0 Cl 1991r

Październik 28, 2011, 01:31:44 pm
Odpowiedź #1
Offline

Crazy


no musisz gimnastykę zrobić przed zabraniem się do wymiany. Czeka na ciebie test kręgosłupa na elastyczność :-D
Wywalasz resztki starej linki, podejrzewam sam kożuch został, od strony skrzyni biegów ściągasz go z wieczka i ciągniesz w dół auta. Z kabiny nad pedałem sprzęgła wyciągasz resztkę linki (plastikowy zaczep). Wracasz do komory silnika i wciskasz linkę stroną zaczepu plastikowego w dziurę pod przekładnią kierowniczą. Wkładasz drugą stronę linki w wieczko na skrzyni. Dalej do kabiny i zaczepiasz linkę na pedał, pedał zostawiasz w "podłodze" idziesz do komory, naciągasz linkę i kontrujesz na dźwigni wyciskowej sprzęgła. I to cała filozofia.
Masz szczęście że silnik to 1.0, łatwy dostęp. ja w G40 tyle nas..ne mam pod maską że mi to zajęło pół dnia  :assasin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Ciekawe linki  \";)\"
Manual podgrzewania lusterek
[url=http://chomikuj.pl/cr

Październik 28, 2011, 07:52:25 pm
Odpowiedź #2
Offline

kedud


dzięki wielkie, ale nadal nie wiem jak się do tego zabrać jeśli chodzi o dostęp od komory silnika?? czy musze wejsc pod auto, czy musze cos zdemontowac? to ważne, bo musze przygotować miejsce do naprawy. I co z tym samoregulatorem??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
VW POLO 1.0 Cl 1991r

Październik 28, 2011, 08:26:48 pm
Odpowiedź #3
Offline

picksar


Dostęp do linki w komorze silnika masz od góry, nie musisz wchodzić pod samochód. A co do samoregulatora to co chciałbyś wiedzieć. Jak kupiłeś linkę bez niego to luz musisz wyregulować sobie sam nakrętką która jest na końcu linki. A tak w ogóle to zajrzyj pod maskę i zobacz jak linka jest zamocowana przy skrzyni. W środku samochodu odczepiasz linkę od pedału sprzęgła tak jak Crazy pisał. Poniżej fotka jak to wygląda od strony komory.



Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU

Październik 28, 2011, 08:57:27 pm
Odpowiedź #4
Offline

kedud


Dzięki wielkie, właśnie takich informacji potrzebowałem.

Juz kupiłem linke bez samoregulatora.

Jak sie juz uporam z wymiana, to napise swoje wrazenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
VW POLO 1.0 Cl 1991r

Listopad 09, 2011, 05:37:29 pm
Odpowiedź #5
Offline

kielon.91


Witam, się podczepię.
Mam pytanie odnośnie linki z samoregulatorem. Ostatnio montowałem linkę z TRW (6N, 1.4) i zrobiłem, jak w instrukcji - czyli poprzecinałem po kolei odpowiednie plastikowe blokady, które są po to żeby dało się ją zamontować. Jednak po trzykrotnym wciśnięciu pedała w podłogę coś przeskoczyło i przeskakiwało z każdym kolejnym wciśnięciem. Jak się okazało, linka się rozpadła. Oczywiście poszedłem z reklamacją i mam nową linkę. Pytanie brzmi. Czy napewno była to wada produkcyjna, czy czegoś nie zawarli w instrukcji? Koleś w sklepie mówił coś o jakimś przekręcaniu tego samoregulatora, ale w instrukcji nic takiego nie napisano. Może ktoś miał podobny problem?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 25, 2012, 09:57:44 pm
Odpowiedź #6
Offline

sidkoz


Witam mam podobny problem z linką po zdjęciu blokady było wszytko ok przez około dwa tygodnie później linka zaczęła stzelac w samo napinaczu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 08, 2012, 09:44:04 pm
Odpowiedź #7
Offline

kielon.91


Spróbuj założyć linkę bez samoregulatora i zobacz jak będzie działać. Wydaje mi się, że może być coś nie tak z dociskiem, albo (jak mi się wydaje) ta dźwigienka za którą ciągnie linka jest ropiepszona (w sensie nie działa jak należy), albo cholera wie. :commando:
U mnie jest jeszcze taka baja, że kiedy autko postoi troszkę, to sprzęgiełko pracuje wyśmienicie. Natomiast kiedy jeździ się na co dzień chodzi coraz gorzej. :niewiem:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 14, 2012, 10:47:30 am
Odpowiedź #8
Offline

artur.konkol


podlacze sie .w moim bolidzie (1.0 pseudokombi 92r 4 biegi) mam efekt pezeskakujacego sprzegla tj co jakis czas pedel przy wcisnieciu tryka i wowczas sprzeglo lapie "od dolu" a po kolejnym wcisnieciu sprzegla wszystko jest normalnie i lapie normalnie w polowie skoku pedalu .domyslam sie ze to ow nieszczesny samoregulator - moje pytanie brzmi czy moge zalozyc zwykla linke zamiast tej z samoregulatorem ? i czy wymaga to jakis przeróbek? czy moze mozna to jakos naprawic bez wymiany linki -jakies mocowania czy cos ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Sierpień 03, 2013, 02:05:26 pm
Odpowiedź #9
Offline

PR23M3K


skorzystam z tematu, czy jest dostepna na rynku linka zakonczona oczkiem wykonanym w calosci z metalu, do zamocowania linki do pedalu sprzegla? do Polo 86c2f
seryjna linka ma plastikowe oczko, ktore nie wytrzymuje pracy ze wzmocnionym dociskiem
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Polo mk1 viewtopic.php?f=28&t=9649&start=100[/url]