Wrzesień 28, 2016, 12:25:53 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [9N] Jakie łożysko koła na przód  (Przeczytany 17835 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maj 16, 2009, 03:05:37 pm
Przeczytany 17835 razy
Offline

adam9n


Jakie łożysko do przodu  vw polo 1,4 tdi 2005 9n
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 16, 2009, 03:49:52 pm
Odpowiedź #1
Offline

savic


o i le dobrze kojarzę to łożysko jest razem z piastą (samego chyba nie dostaniesz) ale mogę się mylić



i przykładowy link z aledrogo
http://moto.allegro.pl/item630722847_piasta_kola_lozysko_przod_skoda_fabia_vw_polo.html
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2009, 08:45:03 pm wysłana przez savic »

Maj 16, 2009, 08:37:23 pm
Odpowiedź #2
Offline

Trancer_GTR


Łożysko występuje razem z piastą, kupić możesz SKF ale cena jest trochę zaporowa, więc proponuje FAG'a.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Czerwiec 14, 2009, 11:06:23 am
Odpowiedź #3
Offline

adam9n


Witam chciałbym się dowiedzieć jak odkręcic śrube  zeby wyciągnąć piaste.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 26, 2009, 10:44:01 pm
Odpowiedź #4
Offline

Trancer_GTR


Cytat: "adam9n"
Witam chciałbym się dowiedzieć jak odkręcic śrube zeby wyciągnąć piaste.

Potrzebujesz głównie 12-kątny klucz 36, potem drugą osobę do mocnego trzymania pedału hamulca i odkręcasz nakrętkę - proponuje użyć pokrętki tylko 1/2 cala. Lepiej przedtem wkręcić szpilki kół do otworów. Odkręcasz końcówkę, sworzeń, oddzielasz zwrotnicę od amortyzatora i jak masz dojście do prasy hydraulicznej i kogoś kto ma pojęcie jak wymienić łożysko z piastą to problem z głowy :grin: .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Czerwiec 30, 2009, 10:41:45 am
Odpowiedź #5
Offline

adam9n


Proszę o poradę jak wygląda czytnik ABS na piaśćie z przodu(piasta razem z łożyskiem) bardzo proszę o szybką odpowiedz-z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 30, 2009, 07:20:33 pm
Odpowiedź #6
Offline

Trancer_GTR


Osłona łożyska piasty od strony przegubu ma specjalny pierścień magnetyczny współpracujący z czujnikiem ABS'u.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Lipiec 01, 2009, 04:04:50 pm
Odpowiedź #7
Offline

adam9n


Dzięki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 19, 2011, 08:32:10 am
Odpowiedź #8

Anonymous

Gość
Trancer_GTR  po co prasa hydrauliczna przy wymianie piasty?

W polo 4 i 4fl sa łozyska drugiej generacji, czyli zintegrowane razem z piastą. Nie wymieina sie samych łożysk.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 20, 2011, 02:36:17 pm
Odpowiedź #9

Anonymous

Gość
Klucz dynamometryczny mam. Robilem nim poprzedni samochod i teraz swoj i  ojca. Najczesciej uzywamy go do przykrecania srub od kół, jak sie przeklada lub zdejmuje. Wydatek sie oplaci i zwroci.

W Polo 4FL nakrętke 12kątna przykreca/odkreca sie nasadką 12-kątną 36. Moment dla Polo 4FL to 50Nm i kąt obrotu 45st. Zaleca sie zmiane nakrętki na nowa, ale nie widze takiej potrzeby. W przypadku srub to owszem, bo moze sie rozciągnac czy cos, ale tez sruby jesli nie są stare a auto nie ma duzego przebiegu, to nie ma sensu wymieniac na nowe. W moim przypadku auto 48tys, szumi lozysko, ale nie tragicznie, wiec co mialo sie zuzyc? Dlatego poleam obejrzec sruby i nakretki. Nakretke warto zmienic jesli mialaby tendencje do luzowania sie,np gdy czesto sie zdejmowaloby piaste + wiek i odpowiednio duzy dystans. Ale jak kto uwaza.

Problem dla mnie w zaufaniu producentowi, bo skoro magnes jest razem z piasta i czujnik zlicza impulsy, to moge miec czujnik VW ale magnes zrobi ktos inny. Dlatego mam nadzieje, ze jakbym na FAG sie skusił, to dobrej jakosci będa te magnesy i łożyska.

A tak na marginesie ktos wie, czy to prawda ze sa rozne rodzaje trzpieni na maglownicy?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 07, 2011, 04:57:48 pm
Odpowiedź #10
Offline

sokar


To jak by ktoś mógł podsumować jakie klucze i narzędzia są potrzebne do wymiany łożyska razem z piastą z przodu w 9N bo się zastanawiam czy dam radę to sam zrobić czy oddać do mechanika?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 07, 2011, 08:16:16 pm
Odpowiedź #11

Anonymous

Gość
Polecałbym dać do miechanika, trzeba miec prasę. Jak sie ugadasz, to mozesz pojechac do mechanika lub do ASO z wyjetą zwrotnicą.. Ja dałem do ASO, bo nie mialem czasu samemu, ale klucz potrzebujesz 12kątny rozmiar 36 do słoneczka, ktore nakreca sie na trzpień półosi.

Nakrętka jest zrywalna. VW kosztuje ok 12zł. Ja zalozylem FAGa, ktorą miałem w zestawie z piastą. Fabrycznie miałem FAG. Samą nakrętke luzem mozna kupic za 5zł. Moment dokrecenia jej to 50Nm + 45stopni. Trzeba wykrecic czujnik abs, zwrotnice, wahacz, koncowke drazka zdjac kierowniczego. Troche roboty jest...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 08, 2011, 05:53:42 pm
Odpowiedź #12
Offline

sokar


Ok czyli oddam do mechanika. A jeszcze takie pytanie ile taka zabawa kosztuje to znaczy ile robocizna ile części mniej więcej?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 09, 2011, 08:24:44 am
Odpowiedź #13

Anonymous

Gość
Cena usługi w moim ASO w sierpniu br.: Ilosc rh 1,6; 273,60 brutto z 10% rabatem.

Ilosc rh moze sie roznic, jesli bedzie auto bardziej skorodowane i sruby beda sie gorzej odkrecac.
Cena czesci w ASO jest taka, ze nawet nie idz tam. Jesli mnie pamiec nie zawiodla, to za nowe lozysko, z produkcji 6R0 520zl, czyli drozej niz SKF w detalu.

Ja w sklepie sieci Gordon zaplacilem za FAGa 713 6104 70 230zl brutto. Był to zestwa z plastikowym kolkiem, podkladka uszczelniajaca + lozysko + nakretka 12kątna.

W Polo trzeba sprawdzic srednicę piasty 72 lub 66mm. Chyba ze mi sie z tulejami myli ;/ ? Mozna dobrac mierzac stara czesc lub sprawdzajac w katalogu on-line producenta. Ja mialem fabrycznie w 9n3 FAGowskie łozysko dlatego takie zamontowalem. Moze w internecie taniej kupimy lozysko, ja sie bałem z neta.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 09, 2012, 09:12:32 am
Odpowiedź #14
Offline

jacek107


Witam kolegow,moglym dostac plan wymiany lozyska ,przod polo 2009 9N3 MODEL,
potrzeba jakis specjalnych przyrzadow?
jakie lozysko kupic,powiedzmy ze sredniej polki,czy ono jst w calosci z piasta?
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »