Wrzesień 27, 2016, 09:05:24 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [86c 2f] Brak ładowania - swieci kontrolka aku.  (Przeczytany 8598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwiec 02, 2011, 11:22:35 pm
Przeczytany 8598 razy
Offline

zar3k


Nie mam ładowania w Polo. Padniety alternator? Regulator napiecia ze szczotkami wymianilem okolo roku temu. Wtedy mialem ten sam problem. Czy moga byc jakies inne tego przyczyny? Stalo sie to mniej wiecej po tym kiedy mialem problemy z odpaleniem auta na LPG i dosc dlugo, kilka razy krecilem rozrusznikiem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2012, 06:53:13 pm wysłana przez Ralph »

Czerwiec 03, 2011, 07:22:23 am
Odpowiedź #1
Offline

kolunio21


Pierwsze co regulator pod lupe i wszystkie styki , ale może być że się diody skonczyły w altku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Moja Taczka http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=19154
Zajrzyj;) [url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/

Czerwiec 03, 2011, 09:13:48 am
Odpowiedź #2
Offline

raadek1990


podepne sie pod temat. duzo zabawy z wymiana lozyska w altku ??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza \":D\"
[url=http://imageshack.u

Czerwiec 03, 2011, 09:20:35 am
Odpowiedź #3
Offline

ludwik88888


Witam szczotki nie powinny się tak szybko skończyć regulator raczej też no chyba że jakaś podróba moim zdaniem to mostek lub komutator jeżeli łożysko się posypie ładowanka też brak ja bym go sprawdził u elektryka bo tak na ślepo to szkoda kasy ładować bo i tak może nie działać.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Ludwik

Czerwiec 03, 2011, 09:21:54 am
Odpowiedź #4
Offline

zar3k


Kurde ten regulator masakrycznie trudno jest mi odkrecic ;P Przeszkadza filtr oleju + wyrobione sruby. Jakos to trzeba bedzie sprawdzic. Moze byc cos jeszcze nie halo?

Aha, jeszcze jedno. Kiedy auto odpale silnik nie gasnie, czyli alternator w dobrym stanie? A brak jest ladowania, czyli regulator padl? Dobrze rozumiem?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 03, 2011, 10:27:49 am
Odpowiedź #5
Offline

kolunio21


Może być że regulator padł, pożycz od kogoś i podmień a będzie wiadomo czy to regulator.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Moja Taczka http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=19154
Zajrzyj;) [url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/

Czerwiec 03, 2011, 10:37:48 am
Odpowiedź #6
Offline

Lodzio525


wymontuj alternator, postaw go na blat odkrec cztery krzyzaki od góry i kólko rezpołow go, poczyść wszystko przeszlifuj papierem stojan i wirnik, sprawdz przyleganie szczotek do trawersa, sprawdz jego wyrobienie, aco do kwestii wymiany lozysk w altku którą to czynność tez byś mogł zrobic, to górne lozysko wychodzi spoko lecz dolne z osi to juz wiekszy problem, ale da sie, ja moje musialem ciąc  :crazy:
Zerknij tez na szczotki w jakim sa stanie i najwazniejsze czy blaszka, styk szczotek wychodzaca z alternatora dolega do szczotki

Czerwiec 03, 2011, 01:34:34 pm
Odpowiedź #7
Offline

jaro


Z odkręceniem regulatora to prawda, jest niezły problem. Ja jedną śrubę odkręciłem śrubokrętem, a drugą musiałem łapać kombinerkami/kluczem zaciskowym. Po odkręceniu polecam wymianę śrubek na takie z łebkiem sześciokątnym lub na imbus, aby w przyszłości nie  było problemu. Łatwo wtedy da się to skręcić/odkręcić bitem z grzechotką lub ampulowym.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 05, 2011, 01:14:23 pm
Odpowiedź #8
Offline

zar3k


Wymienilem regulator napiecia, jedna szczotka byla duzo bardziej zeszlifowana. Na chwilke dioda akumulatora zniknela, zaczela lekko migac, teraz nadal swieci caly czas ;/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 05, 2011, 03:32:53 pm
Odpowiedź #9
Offline

ludwik88888


kolego jeżeli jedna szczotka była bardziej zżarta od drugiej to pewnie komutator tak jak pisałem wcześniej
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Ludwik

Lipiec 21, 2011, 11:12:14 pm
Odpowiedź #10
Offline

fifel


Moze to zabrzmi banalnie ale niedawno mialem taki sam problem... nie bylo ladowania, wymienilem regulator napiecia i dalej nic... pojechalem do elektryka a on mi mowi ze pasek klinowy, ja mowie ze jak pasek jak wszytsko sie kreci :) chcial sie zalozyc o flaszke ze pasek ale stwierdzilem ze z fachowcem nie bede sie klocil no i po wymianie ustapilo bo okazalo sie ze pasek byl przegrzany (kiedys tak popiskiwal i popiskiwal az sie przegrzal) i dlatego sie slizgal mimo ze byl naciagniety w miare. Troche ladowal, ale ledwo, a po wlaczeniu swiatel czy dodaniu gazu tracil ladowanie :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Sierpień 11, 2012, 05:02:17 pm
Odpowiedź #11
Offline

stonka


Podepne sie do tematu
mam polo II 1.4d od wczoraj swieci mi sie konrolka od ladowania
bylo slabe ladowanie, wymontowałem regulator a jedna szczoka była bardziej wytarta więc wymieniłem na nowy.
po wymianie odpaliłem ale nie świeciła się konrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka.
po jakimś czasie jak już chodził silnik zapaliła się znów kontrolka aładowanie jest takie jak przed wymianą regulaora czyli jakies 11.40 ale pomału rosnie. możliwe żeby szczotki się ak długo docierały. może jest inny powód słabego ładowania. po przekreceniu kluczyka raz się swieci dioda od aku raz nie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d

Sierpień 12, 2012, 10:48:03 am
Odpowiedź #12
Offline

stonka


proszę o jakąś podpowiedź, bo nie wiem w tej chwili co mam zrobić z altkiem. Czy kupować nowy?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d

Sierpień 12, 2012, 03:12:40 pm
Odpowiedź #13
Offline

Czołg GT


stonka zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać wymontuj regulator zauważ że on ma blaszkę z jednej strony styk masowy który musi dobrze przewodzić masę z obudowy altka, przetrzyj dobrze papierkiem w okolicy tej blaszki gdzie dolega i gdzie jedną śrubkę wkręcasz od mocowania regulatora.
Ale obstawiam że altek tez już zmęczony
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]

Sierpień 12, 2012, 07:23:46 pm
Odpowiedź #14
Offline

stonka


Czołg GT zrobiłem tak jak mówiłeś. nic to nie dało niestety.
Ale jak założyłem na chwilę stary regulator to na krótko odnalazło się ładowanie na prawie 14 a potem zniknęło.
poza tym na nowym regulatorze szczotki nie układają się prosto- ma to jakieś znaczenie? (dodam że nie widać na nich za bardzo śladów użycia).
Nie wiem też czy nie są walnięte łożyska bo coś dziwnie dźwięczy alternator.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d