Wrzesień 28, 2016, 02:06:16 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: pasek alternatora piszczy  (Przeczytany 16333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Luty 04, 2011, 08:09:39 pm
Przeczytany 16333 razy
Offline

Hiszp4n


cos piszczy w polo 1,9D 96r i chce odłączyć pasek alternatora i zobaczyć czy to gdzieś tu szukać przyczyny, czy to napinacz czy może łożysko alternatora ale czy moge odłączyć ten pasek i odpalić?? to moje pierwsze dni z tym silnikiem i pytam zeby nic nie popsuć :) piszczenie wzrasta wraz z obrotami
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=150]I miejsce[/size]  plac manewrowy

Luty 04, 2011, 08:12:49 pm
Odpowiedź #1
Offline

shao

phpBB Redaktor Magazynu Klubowego
To piszczy pasek czy cos bo to roznica ;) Najprostszy test - sprawdzic czy pasek jest odpowiednio napiety. Jezeli nie jest to napiac, dopiero pozniej jezeli to nie pomoze szukac przyczyn w rolkach, myszach, diablach piszczalkach itp.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 04, 2011, 08:30:12 pm
Odpowiedź #2
Offline

tomasbw


Pewnie pasek inne rzeczy są na łożyskach więc powinien być szybciej szum.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2011, 04:11:13 am
Odpowiedź #3
Offline

Hiszp4n


no dzieki sprawdze to jakos na dniach teraz pogoda nie ciekawa :(
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=150]I miejsce[/size]  plac manewrowy

Luty 05, 2011, 11:18:03 am
Odpowiedź #4
Offline

webak


Pasek czesto piszczy i slizga się od wody, jesli pasek to wymiana i problem z głowy :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2011, 12:16:29 pm
Odpowiedź #5
Offline

bialy0666


Cytat: "Hiszp4n"
cos piszczy w polo 1,9D 96r i chce odłączyć pasek alternatora i zobaczyć czy to gdzieś tu szukać przyczyny, czy to napinacz czy może łożysko alternatora ale czy moge odłączyć ten pasek i odpalić?? to moje pierwsze dni z tym silnikiem i pytam zeby nic nie popsuć :) piszczenie wzrasta wraz z obrotami
jeśli to AEF to możesz tak zrobic tylko na zimnym i chwilę ponieważ nie będzie miał chłodzenia [pompa wodna bez napędu] tak odezwie się sygnał stop silnik, brak ładowania,pompa oleju ma napęd pośredni z paska rozrządu i silnik ma obieg oleju i nie powinno się nic stać. a co do piszczenia podejżewam;
-pasek
-napinacz
-rolka napinacza
-nie współosiowe koła lub koło
-łożyska ;pomp [wspomy,wody],altka,klimy jeśli jest ,rolki
trzeba szukać,koledy wcześniej pisali a na forum jest wiele podobnych tematów
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Góral jest jak halny,hardy,uparty a zarazem dobrego serca
AEF przegrał,DM brak jest sztywne,niestety definitywne pożegnanie rudej na wiosnę

Luty 05, 2011, 02:58:03 pm
Odpowiedź #6
Offline

ghul177


czy kołko pompy wody może chodzić jakoś na boki? (sciągłałem pasek i patrzyłem na luzy) okzało sie że od pompy wody kołkiem lekko moge ruszacz w góre w doł i słychać takie lekkie stuki (jak ruszam na boki) czy to to moze powodować piski?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2011, 04:01:45 pm
Odpowiedź #7
Offline

suhhar


moze byc bo przez to bicie pasek nie jest caly czas napiety i jak zwiekszasz oborty to sie podslizguje pasek.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »


Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!

Luty 05, 2011, 05:55:44 pm
Odpowiedź #8
Offline

bialy0666


Cytat: "ghul177"
czy kołko pompy wody może chodzić jakoś na boki? (sciągłałem pasek i patrzyłem na luzy) okzało sie że od pompy wody kołkiem lekko moge ruszacz w góre w doł i słychać takie lekkie stuki (jak ruszam na boki) czy to to moze powodować piski?
sa dwie opcje ;poluzowane koło -sprawdż śruby mocujące koło lub coś z pompom nie tak
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Góral jest jak halny,hardy,uparty a zarazem dobrego serca
AEF przegrał,DM brak jest sztywne,niestety definitywne pożegnanie rudej na wiosnę

Luty 05, 2011, 09:45:52 pm
Odpowiedź #9
Offline

ghul177


myśle nad wymianą pompy od przebiegu 232tys nie wymieniałem a teraz mam 258 dodam że na wolnych obrotach  jak patrze na rolke napinacza to tak jak by ona skakała góra doł oko to tak wychwytuje(szybko to jest ale da sie to dostrzec na wyższych obrotak skakanie ustaje)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 06, 2011, 08:22:24 am
Odpowiedź #10
Offline

wesol


Wczoraj wymienialem pasek PK w polo AEF bo w piatek strzelił. Zalozylem conti za 45 zl i po bulu. Tez mi uslizgiwal sie ( byly piski) i ratowalem sie smarowaniem smoła ale jak juz strzelil to nie ma rady. Napinacz mam w dobrym stanie(zero luzów itp) i po zamontowaniu nowego paska nie ma drgan napinacza. niecaly miesac temu wymienialem pompe wodna bo juz tez piszczała. Teraz polo smiga elebancko bo jeszcze fundnałem nowy filtr paliwa- ten od golfa II 1.6D itp aut. Zero powietrza w ukladzie paliwowym i pali od strzala. To samo zastosowalem w golfie. Oczewiscie zapodalem do obu aut nowe filtry pozostale. Polecam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 06, 2011, 01:17:56 pm
Odpowiedź #11
Offline

ghul177


kolego wesol możesz mi powiedzieć czy wymiana pompy wody należy do trudnych w AEF? czy trzeba odkręcać pompe wspomagania? wymieniałes połowe pompy czy całą? mozesz jakis tuorial zrobić? kanał przyda sie czy lepiej auto na klockach? byłbym wdzięczny bo u mnie chyba popa wydaje te piski.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 06, 2011, 02:04:06 pm
Odpowiedź #12
Offline

wesol


Wjechalem do garazu i na lewarku podnioslem prawa strone auta. Od spodu upuszczasz wode z ukladu chlodzenia. Odkrecasz kolo pasowe od pompy i wtedy dostajesz sie bez problemu do srubek mocujacych pompe. Odkrecasz, wyciagasz pompe( poleje sie resztka wody z ukladu wiec warto podlozyc miske). Wymianiasz pompe w odwrotnej kolejnosci. Wiecej zabawy jest ze sciagnieciem paska PK i zalozeniem ponownym. Popmpy od wspomagania nie ruszasz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 06, 2011, 02:52:48 pm
Odpowiedź #13
Offline

ghul177


jakieś obudowy nie będą przeszkadzać? np rozrządu? lub obudowa filtra powietrza lub błotnik. z tego co widze w sam naprawiam to jest 8śrub co trzyma pompe pompa w sam naprawiam jest pokazana takahttp://img14.allegroimg.pl/photos/4 ... 45481788_2  ale u nas jest chyba taka na 5śrub http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1425388262 jakiej firmy z niższycj półek byście polecili pompe?? .a jak najlepiej zablokować koło pasowe żeby odkręcić te 3 śruby?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 06, 2011, 03:53:51 pm
Odpowiedź #14
Offline

wesol


nic nie przeszkadza. wymiana dziecinnie prosta. 30 minut i po psrawie. Pompe zakupilem od kolegi ktorego zlokalizowalem na allegro a ze mieszka w moim miescie to sie dogadalismy ze 70 zl i ori nowa. http://allegro.pl/nowa-pompa-wody-vw-seat-audi-i1393029509.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »