Wrzesień 28, 2016, 12:18:58 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: Jak zrobić domykanie szyb z pilota?  (Przeczytany 21774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwiec 13, 2010, 07:18:36 pm
Przeczytany 21774 razy
Offline

bogu7020


Witam!!
Posiadam VW polo 6N2 4/5 drzwi. Oryginalnie znajdował się tam siłownik centralnego zamka, gdy zamykałem auto, przytrzymałem chwilkę kluczyk to domykały mi się szyby. Żeby było wygodniej zamontowałem centralny zamek firmy "Steeli men" ale szyby teraz się nie domykają. Od sterownika steli men wychodzi szary kabel który podpisany jest jako domykanie szyb. Czy mógłby mi ktoś napisać gdzie wpiąć ten kabel aby szyby domykały się z pilota?? Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 13, 2010, 08:20:38 pm
Odpowiedź #1
Offline

borys_wrocek


« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 13, 2010, 09:32:07 pm
Odpowiedź #2
Offline

bogu7020


W takim razię proszę napisać gdzie w polo 6n2 znajduje się moduł komfortu i do jakiego kabla należy się tam wpiąć? Z góry dziękuje
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 14, 2010, 10:00:05 am
Odpowiedź #3
Offline

borys_wrocek


moduł komfortu znajduje się w nad bezpiecznikami, a gdzie wpiąć to powinna instrukcja twojego sterownika pisać. poźniej spróbuję znaleść jakiś schemat w autodacie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 14, 2010, 09:37:57 pm
Odpowiedź #4
Offline

bogu7020


W instrukcji mojego sterownika nie ma nic po za tym że kabel szary wychodzący ze sterownika jest do domykaania szyb. Wyczytałem własnie że ten sterownik znajduje się nad bezpiecznikami ale gdy próbowałem się wpiąć do kazdego kabla po kolei to szyby nie bardzo się  domykały z pilota  ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 02, 2010, 03:13:22 am
Odpowiedź #5
Offline

Toto


dzisiaj rozebrałem całą stronę kierowcy żeby podłączyć swój sterownik...po pierwsze dostęp do kabli tragiczny jeżeli chodzi o wpięcie się w wiązkę, chociaż jest to plusem, że wiązki są tak dobrze zaizolowane, jak na razie podłączyłem tylko zasilanie oraz otwieranie/zamykanie, pozostało jeszcze wpiąć się w kierunki co również idzie jak krew z nosa oraz wpiąć się w moduł komfortu, i tutaj kolejny problem, bo w końcu nie wiem gdzie on się znajduje, byłem przekonany że jest to ta czarna skrzyneczka, która trzyma się na dwóch śrubach nad bezpiecznikami, tak jakby za włącznikiem od świateł, ale w międzyczasie jak robiłem przy autku to przeglądałem również instrukcję do Polo, i doszukałem się, że owa czarna skrzyneczka to sterownik immo, co potwierdziło sprawdzenie numeru części, więc wracamy do punktu wyjścia, i na prawdę nie mam pojęcia gdzie ten moduł się znajduję...więc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę gdzie to szukać to proszę o pomoc :grin: w swojej instrukcji mam jedynie napisane, że kabel który mam wpiąć podaje przez ok. 25s sygnał -200mA, i teraz też pytanie czy sygnał podawany do modułu to również "-", jeżeli nie to trzeba znowu coś dołożyć, z góry dzięki za wszelkie informację :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.



[size=150]Toto -

Sierpień 22, 2010, 12:08:41 pm
Odpowiedź #6
Offline

vjarecki


Moduł komfortu był montowany tylko na specjalne zamówienie i w GTI - to jest moja teoria, bo jeszcze nie spotkałem się ze zwykłą 6N2 z komfortem - może ktoś to zweryfikuje. W zwykłych 6N2 za domykanie szyb odpowiada oryginalny centralny zamek - impuls po wyżej 3s na zamknięcie jak i na otwarcie powoduje domykanie lub odsuwanie szyb, można to sprawdzić samemu. Przekręcić kluczyk w zamku i utrzymać go w takiej pozycji ok 3s.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Sierpień 22, 2010, 12:19:31 pm
Odpowiedź #7
Offline

paffcio

Global Moderator
borys_wrocek
przyjacielu a powiedz mi jak mam u siebie zamontowac takie udogodnienie jakim jest domykanie szyb po zamknieciu samochodu ?

w 6n nie ma modulu komfortu, mam oryginalny centralny zamek, dolozylem pilot brakuje mi teraz tylko tego modulu, zarzuc linkiem jaki zakupic i gdzie sie wpiac ? :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Sierpień 22, 2010, 12:59:05 pm
Odpowiedź #8
Offline

vjarecki


Paffcio jeżeli już masz alarm ze sterowaniem na pilota to musisz kupić najzwyklejszą centralkę domykania szyb w zależności ile masz sterowanych elektrycznie szyb (2 lub 4). http://allegro.pl/item1181977210_modul_domykania_4_szyb_elektrycznych_uniwersalny.html
Sterownik podpinasz pod niezależne 12V min 25A i impuls zamknięcia drzwi a kable domykania w szereg z przełącznikami na kokpicie (przecinasz odpowiednie kable od przełączników i łączysz szeregowo z kablami sterownika).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Sierpień 22, 2010, 01:34:17 pm
Odpowiedź #9
Offline

Hiszp4n


nie trzeba podłączać pod moduł komfortu, podłącza sie najnormalniej w świecie pod sterowanie zamka tzn pod mase i plus na centralnym i wtedy impuls z centralki którą kupisz musi być z funkcją domykania szyb bo to ona daje dłuższy sygnał na zamek żeby szyby sie zamkneły to tak jak byś poprostu dłużej kluczyk trzymał, robiłem to w vento i działało bez problemu, podłączylem pod drzwi kierowcy i nawet sie szyber domykał :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=150]I miejsce[/size]  plac manewrowy

Sierpień 22, 2010, 01:45:42 pm
Odpowiedź #10
Offline

turzol


W 6N2 nie mam modułu komfortu (wersja bez fabrycznego alarmu) i domykanie/otwieranie szyb z pilota u mnie realizowane jest właśnie przez centralkę (sterownik) centralnego zamka. Co ciekawe centralka jest firmy VOTEX czyli dostawcy oryginalnych akcesoriów dla VAG

Sierpień 22, 2010, 02:14:03 pm
Odpowiedź #11
Offline

vjarecki


Panowie troszki mieszacie.
Hiszp4n to, co piszesz jest prawdą, ale tylko w modelach wyposażonych w moduł komfortu lub oryginalny centralny zamek VW montowany w bagażniku z opcją domykania, o którym pisałem troszkę wyżej natomiast w 6N1 nie było nigdy takowego.
turzol właśnie posiadasz takowy centralny i on jest dopiero sterowany VOTEX-em za pomocą pilota (impulsu zamykającego po wyżej 3s).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 05, 2010, 07:44:03 pm
Odpowiedź #12
Offline

nightmare_1984


Witam wszyskich,
ja zakupilem sobie sterownik firmy EXUS-CL08 z funkcja domykania szyb. I tak gdy wszystko podlacze jak w opisie (sterownik podlaczony przy pompce pneumatucznej w bagazniku) i zostawie petle nie przecieta (impuls wynosi wowczas 4s) szyby owszem przy zamykaniu podnosza sie do gory ale przy otwieraniu opadaja do polowy :/ Natomiast gdy przetne petle (impuls wynosi wtedy 0,7s) szyby ani drgna przy zamykaniu jak i otwieraniu..... Czy ktos z was ma moze jakas rade na to zeby domykanie szyb dzialalo ale zeby nie opuszczaly sie one przy otwieraniu ??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 06, 2010, 12:28:42 am
Odpowiedź #13
Offline

Toto


Cytat: "nightmare_1984"
Witam wszyskich,
ja zakupilem sobie sterownik firmy EXUS-CL08 z funkcja domykania szyb. I tak gdy wszystko podlacze jak w opisie (sterownik podlaczony przy pompce pneumatucznej w bagazniku) i zostawie petle nie przecieta (impuls wynosi wowczas 4s) szyby owszem przy zamykaniu podnosza sie do gory ale przy otwieraniu opadaja do polowy :/ Natomiast gdy przetne petle (impuls wynosi wtedy 0,7s) szyby ani drgna przy zamykaniu jak i otwieraniu..... Czy ktos z was ma moze jakas rade na to zeby domykanie szyb dzialalo ale zeby nie opuszczaly sie one przy otwieraniu ??
a w tym sterowniku nie ma osobnego kabelka odpowiadającego za domknięcie szyb? bo to co piszesz o długości impulsu bardziej dotyczyło rodzaju zamka, elektryczny (krótki impuls) i pneumatyczny (dłuższy impuls), a podczas zamykania szyby Ci się podniosą do samej góry czy jak z tym jest? bo jak na razie bym obstawiał, że szyby zamykają/otwierają się tylko dlatego, że jest taki długi impuls podawany - 4 sekundy :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.



[size=150]Toto -

Październik 06, 2010, 07:04:38 am
Odpowiedź #14
Offline

nightmare_1984


Tak jest osobny kabelek zielony ktory nalezy podlaczyc do plusa (tak mowi instrukcja i tak tez wlasnie robie) Sytuacja ma sie tak ze nawet gdy ten kabel od szyb jest nie podlaczony a impuls wynosi 4s to szyby tak czy tak lataja (w dol do polowy natomiast w gore pojda do konca nawet jak beda calkowicie opuszczone), pomaga jedynie przeciecie patli i zmniejszenie impulsu do 0,7s. Wtedy natomiast nawet przy podlaczonym kabelku od szyb niestety sa one martwe, ani drgna :( Podobnie sytuacja ma sie z bagaznikiem, ktory tez ma oddzielne wyjscie (on tez nie dziala przy krotkim impulsie). Poza tym samo otwieranie, zamykanie jak i migacze bez zarzutu....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »