Wrzesień 25, 2016, 09:09:39 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: 1.9 SDI Spalanie  (Przeczytany 8939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grudzień 24, 2009, 09:55:36 am
Przeczytany 8939 razy
Offline

aadamm


Witam.

Posiadam Polo Classic z 1997 roku, silnik 1.9 SDI. Zauważyłem, że ostatnio zaczął dużo palić, jakies 10l/100km po mieście. Co może być powodem takiego apetytu? Po świętach wybiorę się do mechanika, ale chcę się przed tym nastawić na ewentualne koszty :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 24, 2009, 10:02:15 am
Odpowiedź #1
Offline

Andrzej_89


biorąc pod uwagę że jest ostatnio bardzo zimno, i przez śnieg były korki, w każdym razie w wawie, to stanie w korku i niedogrzany silnik i odrazu spalanie większe. w każdym razie w moim złomie zauważyłem właśnie w te śniegi o wiele większy apetyt, spalił jakieś 30 litrów na 400 km, czyli 10 więcej niż normalnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 24, 2009, 10:13:21 am
Odpowiedź #2
Offline

aadamm


Przed mrozami i śniegami też palił sporo, 8,5-9l... To ciągle zbyt dużo jak na SDI. Dodatkowo troche kopci jasnym dymem
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 24, 2009, 10:29:31 am
Odpowiedź #3
Offline

suhhar


a kąt wtrysku masz ustawiony na git ? bo jak na bialo caly czas kopci to zle ustawiony kąt wtrysku, moze cos z wtryskami.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »


Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!

Grudzień 24, 2009, 10:51:05 am
Odpowiedź #4
Offline

blade13


U mnie SDI palilo 4,5l/100km
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=90]Member since 2006...[/size]

Grudzień 24, 2009, 12:08:11 pm
Odpowiedź #5
Offline

suhhar


u mnie nigdy wiecej nie spalil jak 6,5 litra nawet przy zle ustawionym kącie bo tak mi buraki ustawili i musialem pozniej na korekte jechac i placic 2 raz. Moze wtryski leja ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »


Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!

Grudzień 26, 2009, 07:59:30 am
Odpowiedź #6
Offline

lionheart198


- Niedogrzany silnik u mnie to już była różnica nawet 1,5l jeżdżąc non stop przy temp. silnika 70 stopni.
- Regulacja biegu jałowego jeśli masz jakieś nawet niewielkie anomalia (wymień filtr paliwa, zaślep EGR)
- Filtr powietrza też ma wpływ na spalanie więc warto wymienić.
- Szerokie gumy
- Zima: Ogrzewani tylnej szyby, dmuchawa, wycieraczki zwiększają spalanie
- Końcówki wtrysków leją bardzo częsty problem lub źle ustawiony kont wtrysku (Obadaj koniecznie na stacji
diagnostycznej)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 28, 2009, 08:53:59 pm
Odpowiedź #7
Offline

aadamm


Byłem dziś u mechanika, do tego spalania doszły jeszcze skaczące obroty, bez względu na temperaturę silnika, nawet na biegu, szczególnie jak chcę utrzymać prędkość. Usterka została zidentyfikowana... Problem w tym, że nie pamiętam nazwy tej części... :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 28, 2009, 08:56:59 pm
Odpowiedź #8
Offline

suhhar


zawor na pompie ? napisz człowieku bo głodny wiedzy jestem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »


Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!